Shareo je tzv. peer-to-peer platforma na prenajímanie hnuteľných vecí. Spájame ľudí, ktorí vlastnia veci s ľuďmi, ktorí ich potrebujú. Naše služby aktuálne ponúkame na území Slovenska.
Ak si chceš niečo prenajať, tak ti stačí:
Pokiaľ napríklad práve tvoríš stavebný projekt, ručného náradia alebo rôznej mechanizácie nie je nikdy dosť. Ak si zase športový typ, tak u nás nájdeš rôzne športové pomôcky, či už pre letné alebo zimné športy. Možno si tiež s obľubou užívaš čas na záhrade alebo miluješ cestovanie. Výber produktov v týchto kategóriách je skutočne pestrý.
Tiež sa môžeš inšpirovať v ostatných kategóriách, ktoré sme pre teba poctivo pripravili v rámci záberu nášho trhu.
Na čo si spomenieš, to ti požičiame, kreativite sa medze nekladú! (Samozrejme s výnimkou všetkého nezákonného. :) )
So službou Shareo máš k dispozícii digitálny marketplace, ktorý ti umožňuje rýchlo vyhľadávať a porovnávať veci na prenájom na základe rozpočtu a lokality.
Shareo zlepšuje dynamiku ekonomiky a finančnú situáciu jednotlivcov i firiem prostredníctvom prenájmu nedostatočne využívaných vecí. So Shareo je prenájom absolútne jednoduchý, transparentný a realizovateľný iba pár kliknutiami.
Tradičné požičovne často nemajú vlastné webové stránky alebo transparentne nezverejňujú ceny a dostupnosť.
Klasický prenájom väčšinou zahŕňa:
Áno, presne tak. Shareo môžu skutočne používať VŠETCI. A to, samozrejme, v oboch smeroch - ako na strane prenajímateľa, tak aj na strane nájomcu.
Práve toto bolo naším cieľom, aby sme dosiahli plnohodnotné využívanie a maximálne naplnenie strany ponuky i dopytu na našej platforme. Shareo poskytuje nový a širší trh potenciálnych zákazníkov, navyše v online svete.
Podnikavé duše určite vedia, že nie je nič lepšie, ako nájsť možnosti pasívneho zárobku v kontexte ekonomického rastu, ktoré ti tak vykryjú aj ťažšie časy či obdobia, keď máš práce menej.
V tomto momente mnohé z tvojich vecí pravdepodobne ležia nevyužité v garáži alebo zbierajú prach v podkroví a nezarábajú ti peniaze.
Funguje na akomkoľvek zariadení ako počítač, mobil a tablet. K správnemu fungovaniu potrebuješ iba prístup na internet.
Pokiaľ sa chceš zaregistrovať ako prenajímateľ či nájomca, tak klikni v hornej lište na pravej strane na ikonku ,,Registrácia“ a vyplň všetky povinné údaje.
Našou prioritou je zabezpečiť, aby sa používatelia služby Shareo cítili na tejto platforme bezpečne.
Shareo overenie pozostáva z viacerých krokov:
Pri registrácii na Shareo bude musieť každý prenajímateľ i nájomca poskytnúť základné údaje o jeho osobe (právnická aj fyzická osoba).
Zároveň prebehne overenie prostredníctvom jeho emailu.
Každý prenajímateľ bude musieť skontrolovať totožnosť nájomcu s údajmi v našom systéme podľa jeho dokladu totožnosti a súčasne bude môcť aj vizuálne skontrolovať jeho totožnosť podľa fotografie z dokladu totožnosti. V prípade, že nájomca odmietne dať prenajímateľovi k nahliadnutiu preukaz totožnosti za účelom kontroly údajov, odporúčame každému prenajímateľovi zrušiť tento prenájom a neodovzdať nájomcovi svoju vec určenú na prenájom.
Nakoľko sú všetky platby realizované iba prostredníctvom Shareo a online platobných brán, tak údaje o majiteľovi bankového účtu, z ktorého bol uhradený prenájom, sú tiež plnohodnotným identifikátorom.
Bez všetkého vyššie uvedeného nie je možné zrealizovať prenájom pre zachovanie maximálnej bezpečnosti.
Platforma Shareo si zakladá na spätnej väzbe. Po ukončení prenájmu budú obaja používatelia požiadaní, aby poskytli hodnotenie hviezdičkami s možnosťou komentára. Hodnotiaci systém zabezpečuje vyššiu úroveň komfortu pre všetkých používateľov pri každej výmene.
Preto aj teba vyzývame k hodnoteniu opačnej strany, čím pomôžeš ďalším užívateľom pri budúcich prenájmoch vybrať si tých správnych partnerov.
Všetky tieto metódy poskytujú používateľom istotu, že protistrana je tým, za koho sa vydáva. Všetky informácie sú bezpečne uložené a nie sú zdieľané bez tvojho predchádzajúceho súhlasu. Výnimkou sú prípady, keď sú tieto údaje potrebné na účely ochrany oprávnených záujmov, ktoré sleduje Shareo alebo nájomca, resp. prenajímateľ, a prípadov, keď sme povinní tieto údaje poskytnúť tretím osobám na základe platných, všeobecne záväzných právnych predpisov, alebo keď ich potrebujeme poskytnúť tretej strane za účelom splnenia našich zmluvných povinností.
Shareo tiež ukladá všetky komunikácie z chatu prostredníctvom aplikácie/webu pre prípad riešenia sporov.
Používanie aplikácie Shareo je pre nájomcu úplne ZADARMO!
Nájomca platí iba samotnú hodnotu prenájmu uvedenú v inzeráte. Príležitostne tiež hodnotu doplnkových služieb ako doprava, montáž, spotrebný materiál a pod., a to iba ak sú súčasťou inzerátu prenajímateľa a boli dohodnuté ako súčasť objednávky s prenajímateľom.
Od začiatku, a to aj pred samotným zaslaním žiadosti o rezerváciu, sa komunikuje cez Shareo chat. Tu si môžete spoločne dohodnúť všetky detaily ohľadne produktu alebo samotného prenájmu. Pokiaľ dostaneš do Shareo chatu nejakú správu, tak automaticky dostaneš aj emailovú notifikáciu o tejto správe.
Telefonický kontakt na prenajímateľa budeš mať k dispozícii v detaile objednávky a to až po tvojej úhrade, ktorá je možná vždy najskôr 3 dni pred samotným prenájmom. Slúži hlavne na účel finálneho prevzatia/vrátenia požičanej veci, v prípade meškania na dohodnutý termín prevzatia/vrátenia alebo v prípade, ak sa neviete nájsť na dohodnutom mieste stretnutia a pod.
Chceme však upozorniť, že v rámci komunikácie je zakázané vymieňať si akékoľvek kontaktné údaje ako: telefónne číslo, email, odkaz na iné webstránky a podobne. Komunikácia musí prebiehať iba v rámci Shareo OP.
So Shareo je vytváranie rezervácií a prenajímanie vecí veľmi jednoduché!
PS: Pokým nie je rezervácia schválená prenajímateľom, nič neplatíš! Vždy platíš až najskôr 3 dni pred samotným prenájmom. Pre detailné zoznámenie sa s postupom platby si pozri „Kedy zaplatím cenu prenájmu (a prípadnú kauciu + kedy mi bude vrátená)?“.
Tvoja žiadosť o rezerváciu je aktívna nasledovných 24 hodín. Tzn. prenajímateľ má možnosť v tomto termíne tvoju rezerváciu buď schváliť alebo zamietnuť. Pokiaľ neurobí ani jedno z toho, tak sa tvoja žiadosť o rezerváciu automaticky po tomto limite zruší.
To, že máš rezerváciu, ešte neznamená, že nemôžeš mať súčasne vytvorené aj iné rezervácie na iné produkty. Prenájmom sa medze nekladú!
Ak bola tvoja žiadosť schválená, si už iba krok od prenájmu. Po schválení žiadosti ti príde automaticky e-mail, kde už dostaneš ďalšie pokyny.
Pokiaľ ale bola tvoja žiadosť zamietnutá, alebo nebola do 24 hodín schválená, tak je potrebné urobiť rezerváciu znova na iný termín, alebo skúsiť rezervovať u iného prenajímateľa.
To je nám samozrejme ľúto, no vieme, že máš pádny dôvod na zrušenie rezervácie. A preto sa nemusíš báť, aj na tento prípad existuje riešenie.
Stačí, ak sa dostaneš do svojich aktuálnych rezervácií a tam zaklikneš zrušenie schválenej rezervácie.
Prečo storno poplatok? Prenajímateľ počíta s tým, že v tomto čase rezervuje danú vec exkluzívne pre teba a teda neschvaľuje iné rezervácie na toto obdobie.
Viac o storno poplatkoch sa dočítaš TU.
Dôležité je, aby mali obe strany zariadenia s prístupom na internet.
Odovzdanie veci prenajímateľom a prebratie veci nájomcom:
Upozornenie – Odporúčame neodovzdať alebo neprebrať veci pokiaľ napr.:
Vrátenie veci nájomcom a prebratie veci prenajímateľom:
Vyčistenie veci:
Štandardné miesto prevzatia/vrátenia veci je adresa prenajímateľa, ktorá je zverejnená pri inzeráte. Preto je povinnosťou nájomcu prísť na túto adresu. Zmenená môže byť iba na základe dohody medzi prenajímateľom a nájomcom. Tieto skutočnosti si môžete vzájomne dohodnúť buď cez Shareo chat alebo telefonicky (kontakt bude sprístupnený v detaile objednávky hneď po tvojej úhrade nájmu).
Predĺženie doby prenájmu:
Pokiaľ potrebuješ predĺžiť dobu prenájmu, je ideálne najskôr kontaktovať prenajímateľa a dohodnúť sa s ním, či je toto predĺženie z jeho strany možné.
Pokiaľ sa dohodnete, tak ti stačí otvoriť si v Shareo aplikácii tvoju rezerváciu, odoslať žiadosť o predĺženie doby prenájmu priamo na prenajímateľa, počkať na jeho schválenie a ostáva už iba doplatiť zvyšné nájomné.
Vec je vrátená neskôr ako bol dohodnutý čas:
Pokiaľ meškáš na odovzdanie veci viac ako 30min. a nepožiadal/a si prenajímateľa o predĺženie doby prenájmu, tak má prenajímateľ nárok na pokutu. Tá sa zvyšuje s každou začatou hodinou po dohodnutom termíne spätného odovzdania veci.
Viac sa dočítaš v OP a zozname pokút.
Áno, môžeš. S výnimkou, ak s tým prenajímateľ vyslovene nesúhlasí a má tieto podmienky stanovené vo svojom inzeráte, uvedie to do protokolu pri odovzdaní prenajímanej veci a podobne.
Treba si však uvedomiť, že hmotnú zodpovednosť preberáš ty a v prípade, že túto vec poškodí tvoj kamarát, kolega a pod., tak vymáhanie škody bude riešené s tebou, nie s nimi.
Pokiaľ príde k takejto situácii, tak ideálnym riešením je, ak sa s prenajímateľom dohodnete na adekvátnej náhrade škody. Tzn. stanoví sa, či bola vec poškodená zavinením nájomcu a teda akú čiastku musí nájomca prenajímateľovi uhradiť ako náhradu spôsobenej škody.
Pokiaľ bola prenajímateľom požadovaná kaucia, tak suma, na ktorej si sa dohodol s prenajímateľom, ti bude strhnutá z kaucie. Stačí, ak prenajímateľ v procese vrátenia zaznačí túto sumu v aplikácii.
Pokiaľ je dohodnutá suma vyššia ako bola požadovaná kaucia, tak sa ti strhne celá kaucia, prevedie sa na účet prenajímateľa a zvyšok sumy si odovzdáte v hotovosti alebo prevodom na účet podľa vzájomnej dohody.
Úhrada prenájmu i kaucie je realizovaná vždy pred začiatkom prenájmu a to dvoma spôsobmi.
To, aký spôsob bude použitý v jednotlivých prípadoch, môžeš nájsť v tabuľke:
Typ platby: Platba kartou - Predautorizácia (ak je medzi úhradou a ukončením prenájmu menej ako 7 dní):
Úhrada je vykonaná v čase, kedy realizuješ samotnú platbu.
Typ platby: Platba kartou - Uloženie karty (ak je medzi úhradou a ukončením prenájmu viac ako 7 dní):
Úhrada je realizovaná automaticky na základe údajov z tvojej platobnej karty, ktoré si zadal pri vytvorení žiadosti o rezerváciu.
Tzn. celá hodnota prenájmu a kaucie je uhradená pred samotným začiatkom prenájmu a bez tejto úhrady nie je možné realizovať samotný prenájom.
Vrátenie kaucie:
Po úspešnom ukončení prenájmu ti pošle Shareo sumu kaucie v nasledovných 1-2 pracovných dňoch. V ojedinelých prípadoch tento proces môže trvať do max. 7 pracovných dní.
Pripísanie peňazí na tvoj účet môže trvať 1-2 pracovné dni v závislosti od toho, v akej banke máš účet. Pokiaľ nedostaneš v tomto termíne peniaze, je potrebné okamžite kontaktovať Shareo a my to obratom vyriešime.
V Shareo môžeš byť na dvoch pozíciách naraz. Speňaž to, čo ti leží doma a ušetri požičaním si toho, čo práve potrebuješ.