Shareo je tzv. peer-to-peer platforma na prenajímanie hnuteľných vecí. Spájame ľudí, ktorí vlastnia veci s ľuďmi, ktorí ich potrebujú. Naše služby aktuálne ponúkame na území Slovenska.
Ak chceš niekomu prenajať tvoje veci, tak ti stačí:
Pokiaľ napríklad práve tvoríš stavebný projekt, ručného náradia alebo rôznej mechanizácie nie je nikdy dosť. Ak si zase športový typ, tak u nás nájdeš rôzne športové pomôcky, či už pre letné alebo zimné športy. Možno si tiež s obľubou užívaš čas na záhrade alebo miluješ cestovanie. Výber produktov v týchto kategóriách je skutočne pestrý.
Tiež sa môžeš inšpirovať v ostatných kategóriách, ktoré sme pre teba poctivo pripravili v rámci záberu nášho trhu.
Na čo si spomenieš, to ti požičiame, kreativite sa medze nekladú! (Samozrejme s výnimkou všetkého nezákonného :) )
Do prenájmu môžeš uviesť v podstate čokoľvek, ak to teda nepatrí do kategórie ,,nezákonné, nevhodné alebo urážlivé pre ostatných”. Platí u nás jediné všeobecné pravidlo: ak tvoj predmet nikomu neublíži, nikoho neurazí a nespadá pod nálepku ,,ilegálne”, tak máš od nás zelenú.
Aby sme zaistili, že naša platforma zostane príjemným a bezpečným komunitným priestorom, bezodkladne odstránime inzeráty, ktoré nedodržiavajú tieto pravidlá alebo sú v rozpore s OP. Ak si nie si istý/á položkou, ktorú chceš pridať, pošli nám email na adresu info@shareo.sk a radi ti s tým pomôžeme.
So službou Shareo máš k dispozícii digitálny marketplace, ktorý ti umožňuje rýchlo vyhľadávať a porovnávať veci na prenájom na základe rozpočtu a lokality.
Shareo zlepšuje dynamiku ekonomiky a finančnú situáciu jednotlivcov i firiem prostredníctvom prenájmu nedostatočne využívaných vecí. So Shareo je prenájom absolútne jednoduchý, transparentný a realizovateľný iba pár kliknutiami.
Tradičné požičovne často nemajú vlastné webové stránky alebo transparentne nezverejňujú ceny a dostupnosť.
Klasický prenájom väčšinou zahŕňa:
Áno, presne tak. Shareo môžu skutočne používať VŠETCI. A to, samozrejme, v oboch smeroch - ako na strane prenajímateľa, tak aj na strane nájomcu.
Práve toto bolo naším cieľom, aby sme dosiahli plnohodnotné využívanie a maximálne naplnenie strany ponuky i dopytu na našej platforme. Shareo poskytuje nový a širší trh potenciálnych zákazníkov, navyše v online svete.
Podnikavé duše určite vedia, že nie je nič lepšie, ako nájsť možnosti pasívneho zárobku v kontexte ekonomického rastu, ktoré ti tak vykryjú aj ťažšie časy či obdobia, keď máš práce menej.
V tomto momente mnohé z tvojich vecí pravdepodobne ležia nevyužité v garáži alebo zbierajú prach v podkroví a nezarábajú ti peniaze.
Áno, práve spoluprácu s požičovňami oceňujeme a sme za ňu nesmierne vďační.
Našou víziou je už existujúce požičovne považovať za našich relevantných obchodných partnerov a v žiadnom prípade nie za konkurenciu.
Funguje na akomkoľvek zariadení ako počítač, mobil a tablet. K správnemu fungovaniu potrebuješ iba prístup na internet.
Pokiaľ sa chceš zaregistrovať ako prenajímateľ či nájomca, tak klikni v hornej lište na pravej strane na ikonku ,,Registrácia“ a vyplň všetky povinné údaje.
Našou prioritou je zabezpečiť, aby sa používatelia služby Shareo cítili na tejto platforme bezpečne.
Shareo overenie pozostáva z viacerých krokov:
Pri registrácii na Shareo bude musieť každý prenajímateľ i nájomca poskytnúť základné údaje o jeho osobe (právnická aj fyzická osoba).
Zároveň prebehne overenie prostredníctvom jeho emailu.
Každý prenajímateľ bude musieť skontrolovať totožnosť nájomcu s údajmi v našom systéme podľa jeho dokladu totožnosti a súčasne bude môcť aj vizuálne skontrolovať jeho totožnosť podľa fotografie z dokladu totožnosti. V prípade, že nájomca odmietne dať prenajímateľovi k nahliadnutiu preukaz totožnosti za účelom kontroly údajov, odporúčame každému prenajímateľovi zrušiť tento prenájom a neodovzdať nájomcovi svoju vec určenú na prenájom.
Nakoľko sú všetky platby realizované iba prostredníctvom Shareo a online platobných brán, tak údaje o majiteľovi bankového účtu, z ktorého bol uhradený prenájom, sú tiež plnohodnotným identifikátorom.
Bez všetkého vyššie uvedeného nie je možné zrealizovať prenájom pre zachovanie maximálnej bezpečnosti.
Platforma Shareo si zakladá na spätnej väzbe. Po ukončení prenájmu budú obaja používatelia požiadaní, aby poskytli hodnotenie hviezdičkami s možnosťou komentára. Hodnotiaci systém zabezpečuje vyššiu úroveň komfortu pre všetkých používateľov pri každej výmene.
Preto aj teba vyzývame k hodnoteniu opačnej strany, čím pomôžeš ďalším užívateľom pri budúcich prenájmoch vybrať si tých správnych partnerov.
Tieto metódy poskytujú používateľom istotu, že protistrana je tým, za koho sa vydáva. Všetky informácie sú bezpečne uložené a nie sú zdieľané bez tvojho predchádzajúceho súhlasu. Výnimkou sú prípady, kedy sú tieto údaje potrebné na účely ochrany oprávnených záujmov, ktoré sleduje Shareo alebo nájomca, resp. prenajímateľ, a prípadov, kedy sme povinní tieto údaje poskytnúť tretím osobám na základe platných všeobecne záväzných právnych predpisov alebo keď ich potrebujeme poskytnúť tretej strane za účelom splnenia našich zmluvných povinností. Shareo tiež ukladá všetky komunikácie z chatu prostredníctvom aplikácie/webu pre prípad riešenia sporov.
Registrácia a zverejňovanie inzerátov v neobmedzenom množstve je úplne ZADARMO.
Aby to však tak aj ostalo, fungujeme na báze minimálnej provízie a to iba zo zrealizovaného a ukončeného prenájmu. Transparentnosť je pre nás dôležitá, preto vám radi vysvetlíme prevádzku tejto služby.
Z každého ukončeného prenájmu sa strhnú prenajímateľovi poplatky:
(*1) VYSVETLENIE: Tento poplatok platí iba vtedy, ak samotný prenájom trvá viac ako 5 dní či 7 dní. Prečo viac ako práve 5 až 7 dní? Lebo v prípade krátkodobého prenájmu vieme použiť platobnú metódu dočasného zablokovania peňazí na účte nájomcu (tzv. predautorizácia platby). Tzn. peniaze zostanú síce na účte nájomcu, ale nemôže nimi ďalej disponovať, až kým nedáme z nášho systému pokyn, že prenájom bol riadne ukončený. V tomto prípade nemusí nikto platiť žiadne poplatky platobnej bráne za hodnotu kaucie. Táto možnosť je však limitovaná maximálne 7 dňami a začína plynúť termínom úhrady nájomcom.
- 5 dní je v prípade, ak bol prenájom dohodnutý dlhšie vopred (nájomcovi pošleme 3 dni pred termínom prenájmu link na úhradu, ktorú musí zrealizovať do 24 hodín).
- Až 7 dní to môže byť v prípade, ak bol prenájom dohodnutý napr. v ten istý deň, kedy začína samotný prenájom (v tomto prípade pošleme nájomcovi link na úhradu okamžite, ktorú musí zrealizovať do termínu začiatku prenájmu).
Pre lepšiu predstavivosť si môžeš pár príkladov pozrieť TU.
O tieto poplatky je ponížená odmena pre prenajímateľa z celkovej hodnoty prenájmu.
Prečo potrebujeme tieto poplatky? Pomáhajú nám naďalej vytvárať, udržiavať a zlepšovať našu platformu a zároveň poskytovať bezproblémovú a profesionálnu úroveň služieb. Využívame ich tiež na zabezpečenie maximálnej ochrany používateľov a bezpečného chodu prenájmov a platieb.
Shareo je slovenská firma so sídlom v Slovenskej republike. Z tejto podstaty registračná povinnosť nevzniká. V každom prípade je potrebné sa vždy riadiť aktuálnymi daňovými zákonmi Slovenskej republiky.
V ideálnom prípade, pokiaľ si fyzická osoba, ktorá nevykonáva žiadnu podnikateľskú činnosť, tak sa na tento prípad vzťahuje tzv. „príležitostný príjem“. A teda tvoje zisky/príjmy nemusíš uvádzať v daňovom priznaní a nijako zdaňovať. Takýto príležitostný príjem je ale štandardne limitovaný sumou max. 500€/ročne. Tzn., že ak nepresiahneš túto sumu, tak nemusíš platiť žiadne dane. Ak ju ale presiahneš, tak už áno.
Samozrejme, je vždy dobré poradiť sa s účtovníkom, pretože rôzne prípady majú rôzne odpovede na túto otázku. Túto odpoveď preto považuj za čiastočnú a riaď sa vždy platnými právnymi predpismi.
Od začiatku, a to aj pred samotným zaslaním žiadosti o rezerváciu, sa komunikuje cez Shareo chat. Tu si môžete spoločne dohodnúť všetky detaily ohľadne produktu alebo samotného prenájmu. Pokiaľ dostaneš do Shareo chatu nejakú správu, tak automaticky dostaneš aj emailovú notifikáciu o tejto správe.
Telefonický kontakt na nájomcu budeš mať k dispozícii v detaile objednávky a to až po jeho úhrade, ktorá je možná vždy najskôr 3 dni pred samotným prenájmom. Slúži hlavne na účel finálneho prevzatia/vrátenia požičanej veci, v prípade meškania na dohodnutý termín prevzatia/vrátenia alebo v prípade, ak sa neviete nájsť na dohodnutom mieste stretnutia a podobne.
Chceme však upozorniť, že v rámci komunikácie je zakázané vymieňať si akékoľvek kontaktné údaje ako: telefónne číslo, email, odkaz na iné webstránky a podobne. Komunikácia musí prebiehať iba v rámci Shareo OP.
So Shareo je vytváranie inzerátov a prenajímanie vecí veľmi jednoduché! Stačí si prejsť týchto pár bodov, ktoré slúžia ako tipy k vytvoreniu úspešného inzerátu a získaniu väčšieho záujmu zo strany nájomcov. Vynalož teda dostatočné úsilie, aby tvoj inzerát stál za to! Čím prepracovanejší bude, o to viac peňazí môžeš zarobiť.
Shareo používatelia si stanovujú cenu prenájmu a výšku zálohy iba podľa seba. Maj však na mysli, že ceny musia byť konkurencieschopné, a preto odporúčame najskôr porovnať ceny za obdobné produkty u iných prenajímateľov. Pri cenotvorbe ber do úvahy aj vek a stav tvojej veci. Cena by sa teda mala prispôsobiť existujúcemu trhu, v opačnom prípade budeš riskovať nezáujem zo strany nájomcov.
Kaucia – či stanovíš kauciu a v akej hodnote je opäť iba na tebe. Závisí to od toho, akú stratégiu si zvolíš. Na kauciu máš samozrejme nárok a je to pre teba jednou z ďalších istôt, ako sa domôcť finančnému vyrovnaniu v prípade sporov s nájomcom. No ak si stanovíš veľmi vysokú hodnotu kaucie, tak je pravdepodobné, že to bude mať vplyv na záujem nájomcov.
V Shareo chápeme, že na začiatku sa môže zdať zložité nastaviť správnu cenu za tvoje veci, a preto sme pripravili ako pomôcku pár našich tipov v číslach:
Cenu prenájmu i kauciu vieš kedykoľvek vo svojom inzeráte upraviť a prispôsobiť ju tvojim nazbieraným skúsenostiam.
Po vytvorení rezervácie nájomcom dostane prenajímateľ e-mail so žiadosťou o rezerváciu. Potom má prenajímateľ 24 hodín na schválenie alebo zamietnutie nájomcovej žiadosti o rezerváciu. V prípade, že prenajímateľ nestihne reagovať na túto žiadosť v určenom termíne, je táto žiadosť automaticky zrušená.
Pokiaľ prenajímateľ schváli nájomcovu žiadosť o rezerváciu, tak následne prebehne úhrada nájomcom (vždy najskôr 3 dni pred samotným začiatkom prenájmu).
Dôležité je, aby mali obe strany zariadenia s prístupom na internet.
Odovzdanie veci prenajímateľom a prebratie veci nájomcom:
Upozornenie – Odporúčame neodovzdať alebo neprebrať veci, pokiaľ napr.:
Vrátenie veci nájomcom a prebratie veci prenajímateľom:
Vyčistenie veci:
To je nám samozrejme ľúto, no vieme, že máš pádny dôvod na zrušenie rezervácie. A preto sa nemusíš báť, aj na tento prípad existuje riešenie.
Stačí, ak sa dostaneš do svojich aktuálnych rezervácií a tam zaklikneš zrušenie schválenej rezervácie.
Prečo storno poplatok? Nájomca počíta s tým, že prenajímanú vec v tomto čase dostane k dispozícii a zrušenie rezervácie mu môže spôsobiť nemalé komplikácie.
Viac o storno poplatkoch sa dočítaš TU.
Štandardné miesto prevzatia/vrátenia prenajatej veci je tvoja adresa, ktorú si zadal pri vytvorení inzerátu. Preto je povinnosťou nájomcu prísť na túto adresu. Táto adresa môže byť zmenená iba na základe vašej vzájomnej dohody. Tieto skutočnosti si môžeš s nájomcom dohodnúť buď cez Shareo chat alebo telefonicky (kontakt bude sprístupnený v detaile objednávky hneď po úhrade nájmu nájomcom).
Predĺženie doby prenájmu:
Pokiaľ potrebuje nájomca predĺžiť dobu prenájmu, je ideálne, ak ťa najskôr kontaktuje a dohodnete sa, či je toto predĺženie z tvojej strany možné.
V prípade tvojho súhlasu stačí, ak si nájomca otvorí v Shareo aplikácii svoju rezerváciu a tam odošle žiadosť o predĺženie doby prenájmu priamo na teba, ty ju schváliš a nájomca doplatí zvyšné nájomné.
Vec je vrátená neskôr ako v dohodnutý čas:
Ideálne by ťa mal nájomca vopred kontaktovať so žiadosťou o predĺženie doby prenájmu.
Ak sa tak však nestane, pokús sa s nájomcom spojiť cez Shareo chat alebo telefonicky, aby si zistil/a príčinu omeškania. Následne sa spoločne dohodnete na ďalšom postupe.
Samozrejme, máš nárok na pokutu voči nájomcovi, a to pokiaľ nájomca mešká viac ako 30 minút. Táto pokuta sa potom zvyšuje za každú začatú hodinu po dohodnutom termíne spätného odovzdania tvojej veci.
Viac sa dočítaš v OP a v zozname pokút.
Pokiaľ príde k takejto situácii, ideálnym riešením je, ak sa s nájomcom dohodnete na adekvátnej náhrade škody. Tzn. stanoví sa, či bola vec poškodená zavinením nájomcu a ak áno, tak akú čiastku musí nájomca prenajímateľovi uhradiť ako náhradu spôsobenej škody.
Pokiaľ bola prenajímateľom požadovaná kaucia, tak suma, na ktorej si sa dohodol/dohodla s nájomcom, mu bude strhnutá z kaucie. Stačí, ak prenajímateľ v procese vrátenia zaznačí túto sumu v aplikácii.
Pokiaľ je dohodnutá suma vyššia ako bola požadovaná kaucia, tak sa nájomcovi strhne celá kaucia, prevedie sa na účet prenajímateľa a zvyšok sumy si odovzdáte v hotovosti alebo prevodom na účet podľa vzájomnej dohody.
Pokiaľ príde k takejto situácii a nie je nijakým spôsobom možné skontaktovať sa s nájomcom a získať od neho späť tvoju vec, tak je ideálne obrátiť sa na políciu a riešiť ďalej túto situácii podľa ich pokynov a odporúčaní.
V prípade, že orgány činné v trestnom konaní budú požadovať od Sharea nejaké dáta z našej aplikácie, budeme s nimi samozrejme spolupracovať a poskytneme im všetky potrebné informácie a podklady.
Po úspešnom ukončení prenájmu pošle Shareo tvoje zarobené peniaze v nasledovných 1-2 pracovných dňoch. V ojedinelých prípadoch tento proces môže trvať do max. 7 pracovných dní.
Pripísanie peňazí na tvoj účet môže trvať 1-2 pracovné dni v závislosti od toho, v akej banke máš účet. Pokiaľ nedostaneš v tomto termíne peniaze, je potrebné okamžite kontaktovať Shareo a my to obratom vyriešime.
Tvoje zarobené peniaze vždy posielame iba na tvoj bankový účet uvedený pri registrácii, preto si daj záležať, aby si zadal/a správne číslo účtu a v prípade zmeny ho dodatočne upravil/a v tvojom Shareo účte.
Shareo zmazalo tvoj inzerát pravdepodobne z dôvodu, že si porušil OP.
Našou snahou je vyhnúť sa takémuto konaniu a pokiaľ to okolnosti umožňujú, tak najskôr kontaktujeme a požiadame prenajímateľa, aby si svoj inzerát upravil, alebo mu zmažeme len časť inzerátu (text, fotky, atď.), ktorou porušil Shareo OP.
V Shareo môžeš byť na dvoch pozíciách naraz. Speňaž to, čo ti leží doma a ušetri požičaním si toho, čo práve potrebuješ.